Menneskets beste venn.

Bare i løpet av de siste par ukene har jeg fått beviser på at dette utsagnet er sant! Hunden er faktisk menneskets beste venn, eller en av menneskets beste venner. Jeg synes de fleste husdyr er ganske så gode og pålitelige venner. Med huset fullt av katter for eksempel, har jeg ikke samvittighet til å ikke nevne også disse firbente, myke vennene mine. Aldri ensom med en katt (eller flere) i huset. Skjønt det var hunder jeg ville skrive om. Hunder som elsker deg uansett hvordan du oppfører deg. Hunder som er takknemlige for bare bitte litte grann oppmerksomhet, som følger deg i tykt og tynt. Trofaste følgesvenner på korte og lange turer. Sengekamerater om man ønsker det. Finnes ingen grenser for hundens vilje til å glede, det er jeg ganske sikker på.

Egentlig ville jeg bare vise fram noen fine barn og hund bilder fra den siste tiden. Barnebarn og hund bilder, burde jeg vel heller si (skrive). Nå er det vel muligens kun ett menneske som leser ordene mine nå og da, men jeg vet at hun er like glad i hunder som meg!

Legg igjen en kommentar

