Per Petterson

Jeg leser altfor lite litteratur skrevet av norske forfattere.

Men! Det er aldri for sent å ikke snu i tide…eller noe sånt.

Jeg har funnet Per Petterson, og jeg elsker ham! Han skriver akkurat sånn som jeg tenker. Mulig alle tenker på min måte, men det vet jo jeg ingenting om.

Dessuten har jeg vært flink, er riktig stolt av meg selv, og det er nok min kjære Lisabethen også. Jeg har nemlig fått meg et nasjonalt lånekort. Nå kan jeg ikke begripe hvorfor jeg ikke har brukt biblioteker på så mange år. Riktignok er jeg en eie-bøker-selv person, men det betyr ikke at jeg ikke kan rusle rundt langs hyller med bøker. Snuse inn boklukt, åpne og lukke fristende innbindinger. Møte gamle og nye venner skapt av ord. Låne med meg hauger, som jeg enten sluker eller bare la ligge, for så å levere tilbake.

Hva var livet uten bøker?

2 thoughts on “Per Petterson

Legg igjen en kommentar

