Mølletur!

Fortsatt med lørdagens fjellklatring friskt i minne, bestemte vi oss for at søndagsturen skulle gå til Mølla. Mølla’s kafé er tidligere nevnt, og vi så for oss en frisk tur med påfølgende tepause før retrett. Terese trengte mer garn for å fullføre sin heklede julegave (nei, jeg sier ikke hva det er, og hvem den er til), og jeg ville gjerne også ha noe håndarbeide i hendene for framtidige stunder foran TV’n og JK (Jeremy Kyle).

Garnet ble kjøpt inn og teen…unnskyld maten fortært, vi kunne nemlig ikke motstå litt fastere føde. Jeg slurpet i meg en vidunderlig potet- og purresuppe (fast føde for meg ble tilhørende ostescone), mens Terese klarte å få i seg hele lasagne porsjonen sin. Flinke jenter!

Vi bestemte oss, gode og mette som vi var, for å vandre videre mot Dowbiggin, som vi for øvrig aldri helt fant? Derimot fant vi blant annet et metodist kapell, en hegre, flere høner og selvsagt en haug med sauer. Rettelse: flere hauger med sauer.

På hjemveien, rett ned i gata fra hvor vi bor, traff vi til vår store glede på en hest! En alldeles nydelig hoppe, med en alldeles nydelig babyhest. Ikke bare var hoppa vakker, hun var også usedvanlig kosete, og vi klarte nesten ikke å rive oss løs. Hest er best, ingen protest!

Så hjem til sofakroken. Merkelig med disse turene våre. Vi ender som regel opp med å gå minst tre timer, hvilket gjør at vi trenger svært til hvile og rødvin utover ettermiddagen og kvelden. Ja, ja…

Vil til slutt bare nevne at mine små skriverier, på grunn av dårlige nettmuligheter ikke er helt up to date (som man sier i utlandet). Av den grunn er i skrivende stund de nye ullvottene mine ferdige og klare til bruk. Nystrikkede av ull fra engelske sauer! Riktignok ikke fra Cumbriasauer, men iallefall fra Lancashiresauer. Ikke langt unna…

Legg igjen en kommentar

