Tiden går

Ja, det gjør den jammen, og siden «guttene» mine ble borte har det ikke vært mye skrevet her. Kanskje det ikke vil bli skrevet mye framover heller, men jeg gjør et forsøk!

Vanskelig å forstå at snart er det et helt år siden Lille Rosina mi sovnet inn, hvor blir dagene og ukene av mon tro? Ikke vet jeg…

Ja, Elisabeth, min kjære og eneste leser, jeg sitter her og tenker på deg som skal hospitere som «barnehjemstante» til høsten.  Tenk at du får oppleve dette! Jeg tror det kommer til å bli helt fantastisk, og min eneste negative tanke er at det blir for bra. Så bra at du bestemmer deg for å bosette deg permanent i Tanzania. Let’s face it; du er født på feil kontinent!

Hvorfor denne tanke i dag? Jo, jeg sitter nå her og tenker på fremtidige reiser for meg selv, hvilket også innebærer en svipptur til Kenya, om ikke i år, så iallefall neste år! Varme, sol og gode mennesker. Ikke å forglemme god mat, og god drikke på vår favorittkafé, som uten tvil er Java Coffee House.

Før denne lange reise (og helt sikker dette år), står Barcelona på timeplanen! Jepp, Spania, her kommer Anna for første gang. Da Anders annonserte denne praktfulle julegave til sin kjære søster og sin gamle mor, var første tanke at språket måtte læres (litt), og at julefettet måtte vekk innen avreise. I skrivende stund, fire uker før avreise, må det innrømmes at Hola er fortsatt mitt eneste spanske ord (hvilket sikkert ikke får meg langt i livet), og at julefettet fortsatt sitter der det skal. Ja, ja Spania får ta meg som jeg er, ikke mer å si om den saken. Gleder meg veldig uansett! Jeg mener; Sangria, cave, paella og tapas. Mmm…

Barcelona!

Barcelona!

Så kommer September, og forhåpentligvis vårt nå tradisjonelle besøk i Hyde Park, med BBC Radio 2’s store live konsert! Yeah! Jeg har allerede bestemt oss (Terese, Linedatter og jeg), for å bo på London Elisabeth Hotel, vi har hørt gode ord om dette sted, og det ligger fantastisk nære parken. Perfick!

Hyde Park 2012

20120909_183426

Hyde Park 2012

Hyde Park 2013

Hm…tydeligvis ingen bilder fra Hyde Park 2013…mystisk…

 

Så, hva har jeg bedrevet denne uke så langt? Hm…jeg strikker jakke til Linemor, hun vil også motta et bittelite penalhus, siden ingen andre kan bruke det. Jeg prøver meg også på noen små nål-etuier, det kan mange ha bruk for som julegave tenker jeg. Ja, egentlig kan jeg ikke ta hensyn til behov i denne anledning, man får ta det jeg føler for å lage. Sånn er det med den saken!

Line's lille penalhus

Line’s lille penalhus

 

Legg igjen en kommentar

