Rekreasjonshelg

Når ting er på det verste, eller man bare trenger litt forandring i hverdagen, så er det godt å ha snille mennesker som inviterer til hvile, frisk luft og mer mat enn en skulle tro var mulig å få stappet i seg i løpet av to dager!

Jeg har sånne mennesker! Forrige helg ble jeg invitert til hyggelig samvær og konsert i Nøtterøy Kirke. Både samvær og konsert var fremragende.

Jeg ankom tidlig lørdag formiddag, og etter en kjapp kopp varmt, bar det rett ut på tur! Det ble en skikkelig mimretur for meg, en tur på kjente stier fra min ungdoms vår…eller noe… Vi parkerte ved vår «gamle» ungdomskole, og ruslet sammen med søte Kaisa gjennom skogen. Månedammen var målet i første omgang, men etter denne dammen så vi andre dammer. Til slutt endte vi opp i Frodeåsen, med storslagent utsyn over byen. Selv i gråvær er Tønsberg vakker. Om det skulle være noen tvil…

Månedammens hulder...

Månedammens hulder…

Månedammen med ukjent mennesek og like ukjent hund!

Månedammen med ukjent menneske og like ukjent hund!

På gamle (ikke gjengrodde) stier...

På gamle (ikke gjengrodde) stier…

Tønsberg i gråvær!

Tønsberg i gråvær!

Midtpådagenkos...

Midtpådagenkos…

Jeg skal ikke gå gjennom alt jeg fikk servert, kun bekrefte at alt var perfekt. Fra chili’n til vaflene, fra morgenkaffe’n til hvitvinen. Søndag rakk vi to turer. Først med Kaisa til Ringshaugstranda, en skikkelig frisk tur med sol og vind. Utrolig vakkert der ute, kan anbefales! Neste tur gikk til Verdens Ende, like friskt og like vakkert. Medbrakt kaffe og pizzasnurrer gikk ned på høykant. Veldig morsomt turmål for meg, må være minst hundre år siden jeg var på måneskinnstur der ute, og gamle minner ble som nye!

Ringshaug i sol og vind!

Ringshaug i sol og vind!

Verdens Ende (sol og friskt også her!)...

Verdens Ende (sol og friskt også her!)…

Sjømannshustruen (Nina Nesje, billedhugger 2004).

Sjømannshustruen (Nina Nesje, billedhugger, 2004).

Søndagens konsert i Nøtterøy Kirke var utrolig vakker. Nøtterøy Ungdomskantori og Vestfold Kammerorkester laget nydelig musikk fra de Britiske øyer, «The Beauty Of The Earth». For den anglofile var jo dette som å havne i himmelen før tida!

En vakker og god helg ble det…

One thought on “Rekreasjonshelg

  1. Å så koselig!! Jammen hadde vi det fint😊😄 Velkommen igjen eller karibu sana som vi sier på swahili! Klem fra oss på Teie

Legg igjen en kommentar

