Kake

Ingen tur i dag. Noe som har resultert i en overfornærmet hund, noe som igjen har ført til løfte fra skribenten om en skikkelig lang tur i morgen. Lurer på å pakke sekken i kveld, siden vi skal urimelig tidlig ut av senga i morgen for å kjøre junior først hit, så dit.

Kjenner at jeg har ordentlig lyst på en tur til Tråkfjell, men elgskrekken sitter i kroppen, og vet ikke helt om Bono og jeg er modige nok til å ta turen gjennom tett skog alene oss selv! Vi får se hvordan det føles når skogen er der rett foran oss. Merkelig dette med elgskrekk, kan ikke huske den eksisterte i gamle dager. Vi tenkte aldri på sinte svangre elger, beskyttende elgmødre eller andre frustrerte varianter av arten. Hm…de kan da ikke være sure alle sammen? Mulig alt sammen er skrekkpropaganda fra elgens side, simpelthen for å kunne ha skogen for seg selv i disse deilig vårdager.

Uansett, ingen tur i dag, men kake ble det! Linedatter og jeg havnet etterhvert på Klosterstua Kafé. Her serveres de herligste kaker og andre godbiter for sultne kropper. Det har tatt lang tid for oss litt trege, og forstå at dette er en kafé vi alltid har likt godt, vi bare trodde den var blitt borte for oss. Den hadde bare flyttet. Noe som passer oss utmerket. Når jeg tenker meg om så har visst datter’n ymtet noe om at det kunne muligens være den gamle gode kaffeplassen. Det er nok meg, den eldre, som ikke følger godt nok med. (Skriver dette så hun ikke kan beskylde meg for å beskylde henne for å være treg på noe vis…). Vi satt i denne sofa’n:

Vår faste sofa (etter to besøk)...

Vår faste sofa (etter to besøk)…

Så spiste vi denne kaka! Nam og dobbelt nam…Firkløverkake med sukkerbrød, vanlig krem og vaniljekrem. Anbefalt av damen bak disken, og damen hadde rett, denne kaka var god som gull!
image

The end…

Legg igjen en kommentar

