Flatt dekk og andre morsomheter…

Vi har gått turer denne uka. Søndag for eksempel hadde vi familiegjenforeningstur til vår lille yndlingstopp i Lilleskogen! Det var skikkelig hyggelig, og vi husket ikke at man ikke kan brenne bål etter 15. april før det var for sent. Altså pølsene allerede i magen… Uff av meg, men jeg kan betrygge svake sjeler med at etter minst «hundre» kopper med sølevann, så fantes det ikke engang lett varme igjen etter oss. Bono og Kenya benyttet forresten også søledammen til bad og annen lek…særlig Kenya!

Troll i Lilleskogen...

Troll i Lilleskogen…

Blir det noe pølse på meg i dag da tro?

Blir det noe pølse på meg i dag da tro?

Kenya graver, mens onkel Bono følger meg!

Kenya graver i søledammen, mens onkel Bono følger med!

Hvilepause i samme søledam...

Hvilepause i samme søledam…

Bål på vei til å bli totalt slukket med søle...

Bål på vei til å bli totalt slukket med søle…

Rar, nymalt firkant på toppen vår? Skal vi sees fra luften eller?

Rar, nymalt firkant på toppen vår? Skal vi sees fra luften eller?

Det var sol og ganske varmt, så de store menneskene la seg flate her og der for å nyte strålene fra himmelen. De små menneskene klatret som de pleier, og Marley fant en larve og et tusenbein. Han fant et rør også, og det bar Noah til bilen for ham. De skulle ha det sammen ble det bestemt, og der skulle males og plantes og greier. Karse og blomster eller noe…i alle fall karse, man ble ikke helt enig om blomstene. Det kunne muligens være for jentete etter Marley’s syn for dagen.

Rare funn i Lilleskogen!

Rare funn i Lilleskogen!

En søt liten larve...

En søt liten larve…

Et rør med mange muligheter...

Et rør med mange muligheter…

Etter hjemkomst og mellom litt sjåføroppdrag bakte jeg en kake. Rett og slett fordi noen (Line selvsagt) ville ha kake, og man sier ikke nei til noen som har muntlig eksamen to dager etterpå. Neida, det gjør man slett ikke. Lettvint sjokoladekake er da også lettvint å bake, glasuren måtte barnet fikse selv, mor var tom for kakao…

Det er hyggelig å bake. Som jeg sto der og kikket bort på boller og slikt, tenkte jeg nettopp dette. Hvor hyggelig det er. Særlig når eggebollen kommer fra Lisabethen, bakebolle, vekt og litermål fra mamma’n min og melboksen har jeg stjålet fra Fårefjolset mitt. Med hennes velsignelse selvsagt! Tror jeg…

Klar for kakebaking!

Klar for kakebaking!

Kveldsmat...

Kveldsmat…

Ellers så dukket det altså opp et svært flatt dekk i løpet av uka som gikk. Svært flatt. Man kom ingen veier på flere dager! Heldigvis trådde to gode guttebasser til i dag, og sommerdekk er satt på. En vinkelsliper var i arbeid under denne prosessen. Skremmende men sant.

Merkelig med sånne dekk. Før i riktig gamle dager klarte man selv å skifte fra sommer til vinter, og tilbake. Nå er det plent umulig. Pikebarnet og jeg gjorde et sterkt forsøk her en dag, men mutterne var rett og slett ikke til å rikke. Og pikebarnet mitt, hun er sterk! Nesten som Pippi Langstrømpe er hun!

Noe flatere?

Noe flatere?

I dag, selveste Kristi Himmelfartsdagen, har jeg benyttet det gode vær til å luke og luke og luke. Jeg har lært at dette skal være godt for sjelen, og det er nok sant. Riktig beroligende var det, og etter å klippet den bittelille plenen med den bittelille blå gressklipperen, var jeg riktig fornøyd med egen innsats.

Det ble en liten tur med Bobo, men Bobo var litt engstelig i dag, så den ble ikke lang. Akkurat passe lang til litt grøftebading, gressrulling og pinnetygging. Det hjelper visst engstelige hunder, men egentlig burde han jobbet i hagen tenker jeg…

Tusenfryd i tante Ingebjørgs gamle gryte, det er også hyggelig!

Tusenfryd i tante Ingebjørgs gamle gryte, det er også hyggelig!

2 thoughts on “Flatt dekk og andre morsomheter…

  1. 😚🌸🐶🌼🌹😄☺takk for kjempekoselig rapport! Og hagearbeid det er bra for kropp og sjel 😊klems

Legg igjen en kommentar

